Prosimy o przyprowadzanie dzieci do przedszkola do godziny 8.00

 RAMOWY ROZKŁAD DNIA

W PUBLICZNYM PRZEDSZKOLU W GOZDOWIE 

DLA DZIECI 3,4,5 LATKÓW

 

 

7:00-8:00 Schodzenie się dzieci. Zabawy indywidualne, aranżowanie otwartych sytuacji wychowawczo- dydaktycznych, pozostawienie dzieciom możliwości wyboru i inicjatywy. Inspirowanie do spontanicznej działalności zabawowej.

8:00-8:15 Ćwiczenia gimnastyczne, zabawy ruchowe oraz zabawy integrująca całą grupę.

8:15-8:30 Czynności higieniczne, kształtowanie samodzielności, kształtowanie nawyków higieniczno-porządkowych, przygotowanie do śniadania, praca dyżurnych.

8:30-9:00 Śniadanie, przestrzeganie zasad dobrego wychowania podczas spożywania posiłku, ćwiczenie umiejętności posługiwania się sztućcami, celebrowanie posiłku, praca dyżurnych.

9:00-9:30 Kierowane zajęcia dydaktyczne w ramach realizacji programu wychowania przedszkolnego z całą grupą. Nabywanie umiejętności przez działanie i doświadczanie, stwarzanie sytuacji edukacyjnych stymulujących wszechstronny rozwój dziecka. Organizowanie środowiska inspirującego podejmowanie zabaw tematycznych, dydaktycznych, badawczych i ruchowych. Wspieranie działań twórczych podczas kontaktu dzieci ze sztuką, muzyką i literaturą w miarę możliwości korzystanie z potrzeb specjalistów.

9:30-10:00 Zabawy swobodne wynikające z zainteresowań dzieci.

10:00-10:15 Czynności samoobsługowe w szatni, wdrażanie do samodzielności.

10:15-11:00 Pobyt na powietrzu. Zabawy dowolne, prace porządkowe, zabawy na sprzęcie terenowym, obserwacje przyrodnicze, spacery, wycieczki, zabawy ruchowe organizowane z całą grupą, dobór zajęć uzależniony jest od pogody i pory roku. Uczenie zasad postępowania warunkujących bezpieczeństwo dziecka w budynku, w ogrodzie i poza terenem przedszkola. Wykorzystywanie i tworzenie okazji do stymulowania rozwoju wrażliwości oraz poznawanie wartości i norm odnoszących się do środowiska przyrodniczego.

11:00-11:20 Czynności higieniczne, kształtowanie samodzielności, kształtowanie nawyków higieniczno-porządkowych, przygotowanie do obiadu, praca dyżurnych.

11:20-12:00 Obiad, przestrzeganie zasad dobrego wychowania podczas spożywania posiłku, ćwiczenie umiejętności posługiwania się sztućcami, celebrowanie posiłku, praca dyżurnych

12:00-12:15 Czynności higieniczne, przygotowanie do leżakowania

12:15-13:15 Kształtowanie zachowań prozdrowotnych – leżakowanie: słuchanie muzyki relaksacyjnej i literatury dziecięcej itp. Zapewnienie dzieciom różnych form relaksu.

13:15-13:30 Czynności higieniczne, kształtowanie samodzielności, kształtowanie nawyków higieniczno-porządkowych, przygotowanie do podwieczorku, praca dyżurnych.

13:30-14:00 Podwieczorek, przestrzeganie zasad dobrego wychowania podczas spożywania posiłku, ćwiczenie umiejętności posługiwania się sztućcami, celebrowanie posiłku.

14:00-16:00 Organizowanie różnorodnych zabaw, jako stymulatora rozwijania aktywności dziecka w sali lub na powietrzu. Praca indywidualna w sali lub w ogrodzie. Praca z dzieckiem zdolnym. Organizowanie warunków do twórczej aktywności. Zajęcia muzyczne, plastyczne, językowe, teatralne. Zabawy wspomagające rozwój ruchowy emocjonalny i społeczny dziecka. Gry i zabawy ruchowe (również w ogrodzie przedszkolnym). Integracja społeczności przedszkolnej poprzez pracę w grupach łączonych. Rozchodzenie się dzieci.

 

 

RAMOWY ROZKŁAD DNIA (5,6 LATKI)

GRUPY „MUCHOMORKI”, „JEŻYKI”

GODZINY

ZAJĘCIA DNIA

 

7.00 – 8.00

Zabawy służące realizacji pomysłów dzieci. Zabawy ruchowe.

 

8.00 – 8.45

Dowolne zabawy w kącikach zainteresowań. Zabawy konstrukcyjne, tematyczne, badawcze itp. Oglądanie książek, albumów dziecięcych. Indywidualna pomoc wspierająca rozwój dziecka. Ćwiczenia poranne.

 

8.45 - 9.00

Przygotowanie do śniadania. Wdrażanie i przyswajanie  nawyków higienicznych. Czynności samoobsługowe.

 

9.00  -  9.30

Śniadanie. Doskonalenie umiejętności spożywania posiłków. Kulturalne zachowanie się przy stole.

 

9.30 - 10.30.

Zajęcia kierowane w sali lub na powietrzu, prowadzone według planów miesięcznych oraz program wychowania przedszkolnego „Planeta dzieci” Jolanty Wasilewskiej.

 

10.30 – 11.00

Zabawy wspierające integrację w grupie z inicjatywy dzieci lub nauczyciela. Zabawy muzyczne, ruchowe, ruchowo- rytmiczne itp. Przygotowanie do obiadu.

 

11.00 – 11.30

Obiad. Praca nad prawidłowym posługiwaniem się sztućcami. Dbanie o utrzymanie czystości.

 

11.30 – 11.45

Przygotowanie do wyjścia na dwór. Wdrażanie do samodzielności w trakcie przebierania się i wzajemnej pomocy.

 

11.45. – 12.30

Codzienny pobyt na świeżym powietrzu (spacery, zabawy ruchowe).

 

12.30 – 13.00

Ćwiczenia indywidualne z dziećmi dostosowane do ich możliwości. Obcowanie z literaturą dziecięcą. Zabawy rozwijające aparat artykulacyjny. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań. Prace porządkowe.

13.00 – 13.45

Odpoczynek. Słuchanie muzyki relaksacyjnej.

 

13.45 – 14.00

Przygotowanie do podwieczorku.

 

14.00 – 14.15

Podwieczorek.

 

14.15 – 16.00

Kontynuacja działalności wychowawczej i edukacyjnej. Zabawy i gry stolikowe, praca indywidualna, zabawy dowolne w kącikach zainteresowań lub na powietrzu. Omówienie z dziećmi wydarzeń dnia.

 

Publiczne Przedszkole im. Św. Jana Pawła II w Gozdowie

Wszelkie prawa zastrzeżone © Publiczne Przedszkole im. Św. Jana Pawła II w Gozdowie

Realizacja: Superszkolna.pl

  • Motto Przedszkola: "Bo odkrywać świat, to nasza wielka sprawa. Bo zdobywać świat, to jest nasz wielki cel. My odkrywcy z Akademii wyruszamy, a więc ruszaj z nami bracie, jeśli chcesz".