Prosimy o przyprowadzanie dzieci do przedszkola do godziny 8.00
RAMOWY ROZKŁAD DNIA
W PUBLICZNYM PRZEDSZKOLU W GOZDOWIE
DLA DZIECI 3,4,5 LATKÓW
7:00-8:00 Schodzenie się dzieci. Zabawy indywidualne, aranżowanie otwartych sytuacji wychowawczo- dydaktycznych, pozostawienie dzieciom możliwości wyboru i inicjatywy. Inspirowanie do spontanicznej działalności zabawowej.
8:00-8:15 Ćwiczenia gimnastyczne, zabawy ruchowe oraz zabawy integrująca całą grupę.
8:15-8:30 Czynności higieniczne, kształtowanie samodzielności, kształtowanie nawyków higieniczno-porządkowych, przygotowanie do śniadania, praca dyżurnych.
8:30-9:00 Śniadanie, przestrzeganie zasad dobrego wychowania podczas spożywania posiłku, ćwiczenie umiejętności posługiwania się sztućcami, celebrowanie posiłku, praca dyżurnych.
9:00-9:30 Kierowane zajęcia dydaktyczne w ramach realizacji programu wychowania przedszkolnego z całą grupą. Nabywanie umiejętności przez działanie i doświadczanie, stwarzanie sytuacji edukacyjnych stymulujących wszechstronny rozwój dziecka. Organizowanie środowiska inspirującego podejmowanie zabaw tematycznych, dydaktycznych, badawczych i ruchowych. Wspieranie działań twórczych podczas kontaktu dzieci ze sztuką, muzyką i literaturą w miarę możliwości korzystanie z potrzeb specjalistów.
9:30-10:00 Zabawy swobodne wynikające z zainteresowań dzieci.
10:00-10:15 Czynności samoobsługowe w szatni, wdrażanie do samodzielności.
10:15-11:00 Pobyt na powietrzu. Zabawy dowolne, prace porządkowe, zabawy na sprzęcie terenowym, obserwacje przyrodnicze, spacery, wycieczki, zabawy ruchowe organizowane z całą grupą, dobór zajęć uzależniony jest od pogody i pory roku. Uczenie zasad postępowania warunkujących bezpieczeństwo dziecka w budynku, w ogrodzie i poza terenem przedszkola. Wykorzystywanie i tworzenie okazji do stymulowania rozwoju wrażliwości oraz poznawanie wartości i norm odnoszących się do środowiska przyrodniczego.
11:00-11:20 Czynności higieniczne, kształtowanie samodzielności, kształtowanie nawyków higieniczno-porządkowych, przygotowanie do obiadu, praca dyżurnych.
11:20-12:00 Obiad, przestrzeganie zasad dobrego wychowania podczas spożywania posiłku, ćwiczenie umiejętności posługiwania się sztućcami, celebrowanie posiłku, praca dyżurnych
12:00-12:15 Czynności higieniczne, przygotowanie do leżakowania
12:15-13:15 Kształtowanie zachowań prozdrowotnych – leżakowanie: słuchanie muzyki relaksacyjnej i literatury dziecięcej itp. Zapewnienie dzieciom różnych form relaksu.
13:15-13:30 Czynności higieniczne, kształtowanie samodzielności, kształtowanie nawyków higieniczno-porządkowych, przygotowanie do podwieczorku, praca dyżurnych.
13:30-14:00 Podwieczorek, przestrzeganie zasad dobrego wychowania podczas spożywania posiłku, ćwiczenie umiejętności posługiwania się sztućcami, celebrowanie posiłku.
14:00-16:00 Organizowanie różnorodnych zabaw, jako stymulatora rozwijania aktywności dziecka w sali lub na powietrzu. Praca indywidualna w sali lub w ogrodzie. Praca z dzieckiem zdolnym. Organizowanie warunków do twórczej aktywności. Zajęcia muzyczne, plastyczne, językowe, teatralne. Zabawy wspomagające rozwój ruchowy emocjonalny i społeczny dziecka. Gry i zabawy ruchowe (również w ogrodzie przedszkolnym). Integracja społeczności przedszkolnej poprzez pracę w grupach łączonych. Rozchodzenie się dzieci.
RAMOWY ROZKŁAD DNIA (5,6 LATKI)
GRUPY „MUCHOMORKI”, „JEŻYKI”
GODZINY |
ZAJĘCIA DNIA
|
7.00 – 8.00 |
Zabawy służące realizacji pomysłów dzieci. Zabawy ruchowe.
|
8.00 – 8.45 |
Dowolne zabawy w kącikach zainteresowań. Zabawy konstrukcyjne, tematyczne, badawcze itp. Oglądanie książek, albumów dziecięcych. Indywidualna pomoc wspierająca rozwój dziecka. Ćwiczenia poranne.
|
8.45 - 9.00 |
Przygotowanie do śniadania. Wdrażanie i przyswajanie nawyków higienicznych. Czynności samoobsługowe.
|
9.00 - 9.30 |
Śniadanie. Doskonalenie umiejętności spożywania posiłków. Kulturalne zachowanie się przy stole.
|
9.30 - 10.30. |
Zajęcia kierowane w sali lub na powietrzu, prowadzone według planów miesięcznych oraz program wychowania przedszkolnego „Planeta dzieci” Jolanty Wasilewskiej.
|
10.30 – 11.00 |
Zabawy wspierające integrację w grupie z inicjatywy dzieci lub nauczyciela. Zabawy muzyczne, ruchowe, ruchowo- rytmiczne itp. Przygotowanie do obiadu.
|
11.00 – 11.30 |
Obiad. Praca nad prawidłowym posługiwaniem się sztućcami. Dbanie o utrzymanie czystości.
|
11.30 – 11.45 |
Przygotowanie do wyjścia na dwór. Wdrażanie do samodzielności w trakcie przebierania się i wzajemnej pomocy.
|
11.45. – 12.30 |
Codzienny pobyt na świeżym powietrzu (spacery, zabawy ruchowe).
|
12.30 – 13.00 |
Ćwiczenia indywidualne z dziećmi dostosowane do ich możliwości. Obcowanie z literaturą dziecięcą. Zabawy rozwijające aparat artykulacyjny. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań. Prace porządkowe. |
13.00 – 13.45 |
Odpoczynek. Słuchanie muzyki relaksacyjnej.
|
13.45 – 14.00 |
Przygotowanie do podwieczorku.
|
14.00 – 14.15 |
Podwieczorek.
|
14.15 – 16.00 |
Kontynuacja działalności wychowawczej i edukacyjnej. Zabawy i gry stolikowe, praca indywidualna, zabawy dowolne w kącikach zainteresowań lub na powietrzu. Omówienie z dziećmi wydarzeń dnia. |